Veelgestelde vragen

Altijd het juiste antwoord

Kan ik ook zelf een bon aanmaken en deze in mijn winkel verkopen?
Ja dat kan heel eenvoudig in uw eigen dashboard. Log-in op uw computer, iPad of mobile telefoon: maak een bon aan met de gewenste waarde, print de bon zelf uit, op elk gewenste formaat, zelfs met een labelprinter kan een bon nummer geprint worden, en verwerkt in uw eigen fysieke cadeaubon.
Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
Het abonnement is per maand opzegbaar.
Hoe weet ik of de bon niet vaker dan een keer wordt uitgeprint?
Dat weet u niet, maar doordat de bon beveiligd is met een unieke QR-code is deze slechts eenmaal te verzilveren.
Hoe werkt het systeem?

De klant koopt op uw site een digitale cadeaubon, na betaling via Mollie wordt de cadeaubon in een mail naar de klant gestuurd, en deze print hem uit. De Mollie betaling van de bon wordt 2x per week door Mollie aan u overgemaakt minus de kosten die Mollie daarvoor in rekening brengt. 0,35 cent per transactie

De bonnen hebben allemaal een uniek nummer dat pas wordt aangemaakt bij verkoop, veiliger kan het niet. U krijgt een mail van elke verkochte bon. In uw eigen dashboard kunt u overzichtelijk zien wat er verkocht, verzilverd of verlopen is.

Hoe weet ik of het een veilige site is?
Deze site heeft een beveiligingscertificaat, dit ziet u aan het groene slotje en aan https://.
Waarom moet ik een eigen Mollie account aanmaken?
Het is per 1 januari 2019 wettelijk niet meer toegestaan om geldstromen door te sluizen zonder vergunning van de Nederlandse Bank.
Hoe maak ik een Mollie account aan?
Ga naar Mollie.com, druk op aanmelden. Na het aanmelden ontvangt u een mail van Mollie met je gebruikersnaam en wachtwoord. Om uw account te activeren log je in op je zojuist aangemaakte Mollie account. Druk op start en volg eenvoudig de stappen op.
Er is een bon niet afgeleverd bij mijn klant: hoe kan dat?
Er kunnen 3 oorzaken zijn: 1. De bon is in de spam terecht gekomen. 2. de klant heeft zijn email adres niet juist ingevoerd. Dit kunt u zien in het dashboard, u kunt daar het email adres aanpassen en nogmaals de bon versturen. 3. De klant heeft het betaalscherm bij de bank niet op de juiste wijze verlaten, waardoor de betaalde bestelling niet wordt terug gekoppeld naar uw shop. Dit is een bank probleem van sommige banken: er zijn ook banken waar dit automatisch gaat. U krijgt van Mollie altijd een mail waar de bestelling en betaling in staat, en kunt altijd als een klant u belt met dit probleem het eenvoudig verifiëren en zelf in het dashboard een bon aanmaken en die per mail versturen.

Ook een Lift-on cadeaubon shop?

Maak nu een shop aan!